Thursday, June 11, 2009

kuih keledek

Time2 cuti cmni selalunye aku tolong mak aku wat kuih..
Ni antara kuih keledek yg mak aku jual kt pasar.



Karipap..inti die keledek..tu pasal la die aku golongkan jgk dlm kuih keledek hehe.. prasan x de tepung2 kt bwh karipap tu..tu utk mengelakkan karipap ni melekat bile kite angkat time nk goreng t..


ok yang ni plak utk wat kuih cucur badak, keria ngan kuih bijan...lepas kite rebus keledek dengan garam ckt...kite lenyek2 die pastu gaul ngan tepung..

kite bulat2 kan die menjadi 1 saiz yang same..ok keledek yang aku gn ade 2 kaler..bgantung la kt pasar ari tu dpt beli yang kaler mane..yang oren ke yang kuning cam biase..

aku lg suke yang oren ni,xde urat2 yg nk kene buang..kire cam cepat ckt keje aku siap heheee

yang ni plak namenye serunding kelape..untuk inti cucur badak.


ni cucur badak versi keledek kuning...yang bawh tu versi keledek oren







kuih bijan juga dengan 2 versi =p







and yg ni keria..


ok stakat ni dulu kuih keledek...next aku cite kuih laen plak..chow~~~

1 comment:

madey said...

u had been tagged =)